Odporność u dzieci – jak o nią zadbać?Kilka porad.

2032690-dzieci-wiosna-piknik-niemowle-643-482


http://zdrowie.dziennik.pl/diety/galeria/333564,1,dzieci-urodzone-wiosna-czesciej-choruja-na-anoreksje.html

 

Od wczoraj mamy kalendarzową WIOSNĘ :)

A u mnie za oknem szaro i prószy śnieg,ale nastawienie i motywacja jak najbardziej jest.

Dzisiaj kilka słów na temat odporności.

To,że mamy kalendarzową wiosnę,nie oznacza,że od razu możemy ściągnąć kurtkę i wyjść w samej bluzie.Musimy stopniowo przywyczaić organizm do zmiany pogody i panującej temparatury.Dotyczy to zarówno nas jak i  naszego Malucha.

Na początek o odporności:

W okresie pierwszych 3 lat życia nasz Maluch bardzo szybko rośnie i intensywnie się rozwija.Z dnia na dzień interesuje go co raz więcej rzeczy,a sam stawia pewniejsze i większe kroki.Rozwój dziecka wiąże się z ingerencją osób 3,przedmiotów i przyborów,a także przyrody.Dlatego wraz ze wzrostem i rozwojem musimy zapewnić dziecku większe doznania,więc korzystamy ze spacerów,basenów,placów zabaw,placów zabaw w galeriach handlowych,ale to wszystko wiąże się z narażeniem organizmu na nowe bakterie,nowe substancje i mikroorganizmy,których wcześniej nie doświadczył.

Według przeprowadzonych badań zostały obalone informacje,że układ immunologiczny dziecka jak tak samo sprawny jak dorosłego.Otóż nie!Dopiero 12 letnie dziecko ma w pełni rozwinięty mechanizm obronny.

Bardzo ważnym elementem jest zachowanie rodziców wobec dziecka i chronienie go na tyle na ile jest to możliwe przed szkodliwością świata.

7 CZYNNIKÓW ODBOWIADAJĄCYCH ZA ODPORONOŚĆ:

1.HIGIENICZNY TRYB ŻYCIA

-myjemy ręce przed posiłkami i po skorzystaniu z toalety/nocnika,regularnie kąpiemy malucha i myjemy zęby

-musimy mieć zawsze chwilę na odpoczynek to się tyczy i Malucha i nas

-przestrzegamy zasady higieny względem żywności(mycie owoców,mięsa,warzyw)

2.ODPOWIEDNIE ŚRODOWISKO W MIESZKANIU

-regulanie wietrzymy mieszkanie w trakcie dnia/przed snem

-nie palimy,jeżeli w domu jest dziecko

-utrzymujemy stałą teperaturę w pomieszczeniach w granicach 20-23 stopni Celcjuesz(musimy zwrócić uwagę,aby nie przegrzać,ani nie ochłodzić organizmu)

-z tym wiąże się również odpowiednia wilgotność powietrza zwłaszcza w systemie grzewczym

3.ZMIANA KLMATU

-bardzo ważna jest zmiana klimatu,co daje dziecku możliwość poznania nowego środowiska i stanowia dla niego frajdę,a poza tym dostarczamy mu innego powietrza,innej temperatury,innego podłoża po którym się porusza.Polecam zwłaszcza u osób mieszkających w dużych miastach,gdzie czuć zapach frytury badź spalin i słychać samochody a nie ptaki :)

4.HARTOWANIE ORGANIZMU

-przebywanie na świeżym powietrzu i ruch wpłynie nie tylko na Juniora,ale i na rodziców,dlatego zachęcam do spędzania każdego wolnego czasu poza domem

-spacer podczas deszczu ma korzystne działanie na drogi oddechowe

5.ODPOWIEDNI UBIÓR DZIECKA

-w domu:koszulka,spodenki i skarpetki wystarczą,jeżeli jest cieplejszy dzień to polecam na boso wtedy dziecko dostarcza sobie nowych bodźców

-poza domem najlepsza opcja to na cebulkę i stosownie do pogody

6.SZCZEPIENIA OCHRONNE

-szczepimy w wyznaczonym terminie,szczepionki zalecane i obowiązkowe

7.PRAWIDŁOWA DIETA

-z dnia na dzień staramy się różnicować dietę,podając nowe produkty dziecku do spożyca,bogate w składniki odżywcze

-staramy się podawać posiłki o regularnych porach

-dostarczamy składniki wzmacniające odporoność

-nie podajemy słodyczy i słodkich napojów przynajmniej do 3r.ż.

 

Zapraszam do komentowania :)

A może chcesz się podzielić swoimi poradami?Serdecznie zapraszam:)

Już jutr dalsza część o odproności m.in.w jakich produktach znajdziemy przydatne składni zwięszające odporność.

Pozdrawiam Mama przy kawie :)

0 comments