FIT SŁODYCZE

Z pewnością większość z Was czytających ten post jest zwolenniczkami słodyczy.

JA TEŻ :)

Jem ciastka z czekoladą i bez,jem czekoladę truskawkową i wiśniową,jem batony,lizaki,cukierki i co chwilę coś innego mnie kusi,coś bym zjadła z toffi,albo jednak z karmelem i tak w kółko dzień za dniem mi mija,a kilogramów przybywa ehh :/

Trzeba to zmienić! Dlatego opracowuję coś nowego co nie dostarczy tylko kalorycznych tłuszczy i masy nieprzydatnych kalorii,ale zaspokoi mój głód słodkości i zmniejszy negatywne działanie na organizm i ilość kalorii do minimum.

Jeżeli chcesz zadbać o sylwetkę i starasz się utrzymywać dietę,bądź zdrowy sposób odżywiania a do tego wprowadziłaś w swój tryb życia aktywność fizyczną BRAWO! Pierwsze kroki są już za Tobą :)

Teraz coś na Twoje gorsze dni,kiedy masz ochotę zjeść tabliczkę czekolady,albo ogromne ciacho z bitą śmietaną.NIE! POWIEDZ SOBIE STANOWCZO NIE!

A w zamian za to spróbuj:

1.LODY  (dwie gałki to tylko 91 kalorii)

d5da7ecb83f6e1b04b07e0edfc4893c6_8d2656

Dopuszczamy tylko te,które nie zawierają dodatków(orzechów,czekolady,polewy,migdałów)

-śmietankowe

-owocowe

-przygotowane z soków owocowych czyli sorbety

Lody mają ten plus,że są zimne przez co organizm najpierw musi napracować się nad ich ogrzaniem a do tego są szybko trawione,więc i szybko usuwane z naszego organizmu.

Najzdrowsze lody to te które oczywiście same przyrządzimy,mamy wtedy pewność,że zawierają mniej konserwantów.

2.OWOCE

5045097-owoce-egzotyczne-900-599

-banany 100g -90 kalorii

-jabłka 100g- 48 kalorii  pieczone np.z cynamonem 100g-105kalorii

-kiwi 100g-57kalorii

-maliny 100g-50kalorii

-truskawki 100g-32 kalorii

Jak widzicie jeden owoc bądź ich garść wpłynie korzystnie na organizm,ponieważ nasze kubki smakowe poczują coś słodkiego,a żołądek dostanie przekąskę pełną w witaminy.

3.KOKTAJLE OWOCOWE (użyj kefiru/jogurtu naturalnego/mleka)

6d701d38-7ec5-4749-a8b9-7e31f0801fbe_20090507034449_Shutterstock19872808ok

-koktajl z truskawek 100ml-70kalorii

Kalorie z owocowych koktajli wahają się pomiędzy 70-200 kalorii,w zależności jakich owoców użyjemy.

4.SUSZONE OWOCE

bd7e18438e10b1bef80faa1003d6713d

-jabłka(100 gramów-238 kalorii)

-gruszki ( 100gramów-324 kalorii)

Suszone owoce zastąpią Wam chipsy,orzeszki czy paluszki podczas oglądania filmu bądź ulubionego serialu :)

5.MUSLI I PŁATKI

z11550181Q,Sniadanie---platki-nieslodzone-z-jogurtem-naturalnym

Wartości kaloryczne od płatków owsianych  po musli z owocami w 100 gramach wahają się od 160 kalorii do 420 kalorii. Już mała dawka płatków z dodatkiem mleka,miodu,jogurtu zaspokoi Wam głód na długi czas.Stanowi bardzo sytą przekąskę.

 

6.SAŁATKA OWOCOWA (300 gramów około 300 kalorii)

d80a93189edf57b991653935f7fa8931_68f30c

Dużo ,pysznie i kolorowo :)

7.CIASTECZKA OWSIANE (duże ciacho -100-100 kalorii)

ciastka rumoweowsiane

Mamy pole do popisu.Przy najbliższej kawie z przyjaciółką upiecz pyszne i zdrowe ciasteczka owsiane,możesz do nich dodać jakieś rodzynki bądź pestki z dyni.

8.GORZKA CZEKOLADA (1 kostka -25 – 30 kalorii)

c3_12_kwietnia_8211__dzien_czekolady

Oczywiście prawdziwej czekolady,a nie znanych marek z TV,gdzie bogactwem składników jest tłuszcz kakaowy bądź roślinny i mleko w proszku,a minimalny skład miazgi kakaowej,gdzie jest to najważniejszy część prawdziwych czekolad.

Przyjęty przez producentów minimalny próg składnika miazgi kakaowej w prawdziwej gorzkiej czekoladzie to minimum 60-70%.

Jeszcze jedno:Czekolada o zawartości miazgi 60-95% jest bardzo intensywna w smaku i na początku ciężko się przełamać,ale czego się nie robi,aby być piękną!Do tego ostatnio przeczytałam że ma ona wpływ dodatni na organizm m.in. na cerę i włosy,ale ile w tym prawdy?Szczerze,nie wiem.

8.BATONIK MUSLI (1 batonik 120-200 kalorii)

z11550178Q

Wartość jest podana dla batoników,które same przyrządzamy.Zwróćcie uwagę na to,że batoniki robione przez Was nie zawierają sztucznych cukrów,syropów itd,więc z pewnością będą lepiej przyswajalne przez organizm i lepiej trawione.A do tego zdobędziemy nowe umiejętności w kuchni :)

 

9.GALARETKA (100 gramów – 50 kalorii)

z9386665M,Galaretka-z-owocami

A na deser coś pysznego GALARETKA.Tutaj również możesz stworzyć smakowite arcydzieło.

 

Co do dodatków  do FIT SŁODKOŚCI jako wisienki na torcie m.in. imbiru czy cynamonu stosuj świeże produkty,dostarczą Ci niezbędnych witamin i prawdziwego naturalnego smaku.

SMACZNEGO :)

One comment

  1. ~Kasia7212 · Styczeń 14, 2015

    często słodycze zastępuję jabłkami lub jakimiś cytrusami, co do koktajli i sałatek nie robię bo nie zawsze mam różne owoce w domu, a galaretkę czasem zjem i to z przyjemnością bo uwielbiam galaretki :)