KWAS DHA – na co wpływa u dziecka?

DSC_0401

 

Dzisiaj z samego rana przygotowałam dla Was kilka informacji na temat KWASU DOKOZAHEKSAENOWEGO czyli w skrócie DHA.

Każda z Was  w okresie ciąży jak i w okresie karmienia piersią powinna otrzymywać suplementację min. 200mg dziennie,jednak przy małym spożyciu RYB,które są bardzo zdrowe dla Twojego organizmu i w ciąży powinno się je spożywać bardzo często dawkę DHA zwiększamy nawet do 400-600 mg dziennie.

Badania na kobietach wykazały,że zwiększona ilość dawno nie wpływa negatywnie na rozwój maluch ,więc nie macie się czym martwić,jeżeli przeraziła Was ta dawka.Naukowcy wykazali,że można przyjmować dawkę do 1g  i 2,7 g oleju rybiego na dobę.

Oczywiście dawkę przyjmujecie po konsultacji z lekarzem!

Jeżeli chodzi o rybki to badania wykazały,że:

UNIKAMY:

Makreli królewskiej i Tuńczyka

OGRANICZAMY:

Dorsza i Halibuta

POLECAMY SPOŻYCIE:

Łososia,Makrelę śledzia,Sardynki,Anchovies,Tuńczyk,Algi Morskie,

Pamiętajcie tylko,aby najlepiej spożywać świeże rybki :)

~ Spożywanie kwasu wspomaga przede wszystkim prawidłowy rozwój OCZU i  MÓZGU u płodu i niemowląt karmiących piersią.

~ Ponadto kwas wpływa również na koordynację wzrokowo-ruchową u dziecka w wieku 2,5 lat,a u dziecka w wieku 5 lat wspomaga zdolność skupiania uwagi.

~ Badania przy użyciu skali Brazeltona wykazują, że wyższy poziom DHA w mleku matki korzystnie wpływała na umiejętnością dostosowywania się dziecka do zmian zachodzących w otoczeniu.

~ Kwas DHA wpływa również na zmniejszenie ryzyka powstania depresji poporodowej u matek.

~Z badań również wynika,że kobietom ,które przyjmowały suplementację dłużej nosiły dziecko od 1 do 6 dni.

 

Poniżej przedstawiam Wam badania przeprowadzone kilka lat temu ukazujące częstość spożywania ryb przez kobiety :)

DSC_0403

Zapraszam do polecenia wpisu innym Mamom

Opracowane przez Mama-przy-kawie by Kaya

0 comments